Rulman sektöründe elli yılı geride bırakan Silkar Endaş’ı bir de sizden dinleyelim?
Silkar’la başlayıp Endaş’la devam eden bir süreçte; rulman sektöründe lider konumda olan firmalardan birisi oluğumuzu söyleyebiliriz. Türkiye geneline yayılmış yetmiş bayi ile satışımızı organize ediyoruz. Yalnızca FAG değil; İNA ve HBR rulmanlarının Türkiye distribütörlüğün yanı sıra; endüstriyel ekipmanları da Türkiye’ye getiriyoruz. Keçe, kayış, zincir gibi…Sektörde öncü konumumuzu sürdürüyoruz.
Dünyanın gelişmiş ülkeleriyle karşılaştırdığınızda, Türkiye rulman sektöründe dünyanın neresinde?
Türkiye rulman sektöründe sürekli gelişen bir ülke konumunda. Biz ağırlıklı olarak Alman ürünlerini ülkeye getirdiğimiz için onlarla fikir alışverişimiz daha yoğun. Almanlar da Türkiye’deki gelişmeden umutlu. Türkiye’deki pazar artışını dikkatle izliyorlar. Dünyayla karşılaştırdığımızda iyi bir yolda olduğumuzu söyleyebiliriz.
Araştırma gerçekleştirdiğimizde gördük ki; birçok firma piyasadaki ‘merdiven altı’ üretilen ve marka basılan ürünlerden rahatsız. Bu konuda bir çalışma var mı?
Bu tür firmalarla standart rekabet edemiyoruz. Normal bir rekabet ortamı olsa hiç sorun değil. FAG markasının sahibi Schaeffler Grubu bir süre önce bu tarz üretim yapan işletmelere baskınlar düzenletti. Ancak çok verimli olmadı. Sonuç almak zor oluyor ve zaman alıyor. Açıkça söylemek gerekirse biz bu konuda sonuç alındığını düşünmüyoruz. Zaman kaybı yaşıyoruz. Onun için kendi işlerimize yoğunlaşmanın daha yararlı olacağını düşünüyoruz. Bu sorunun çözümünün tüketicinin bilinçlenmesinden geçtiğini biliyoruz. Tüketici, ürününün arkasında duran, sektörde yer edinmiş firmaları tercih ederse sorun kendiliğinden çözülür diye düşünüyorum. Biz tüketiciyi sürekli bilinçlendirmek için seminerler düzenliyoruz. Tüketicilerimizin güvenilir kaynaklardan ürünler almaları için çalışıyoruz.
Geçtiğimiz yılı değerlendirdiğinizde; bu yıl rulman sektöründe nasıl bir tablo görüyorsunuz?
Geçtiğimiz yıl bizim sektörde tam anlamıyla karmaşa içinde geçti diyebiliriz. Ancak rulman hemen hemen tüm sektörlerde kullanılan bir ürün olduğu için, bir sektör gerilese bile diğer sektör atak yapabiliyor. Bizim herkes müşterimiz. Herkesin evinde 15-20 rulman dönüyor. Rulmanın her zaman bir pazarı var. Yukarıda bahsettiğimiz sorunlar çözülürse sektörel anlamda düzgün çalışan firmaların sıkıntı yaşayacağını zannetmiyorum.
Avrupa’nın krizi Türkiye’yi ve rulman sektörünü etkiledi mi?
Türkiye’de rulman üretimi çok sınırlı bu konuda dışa bağımlı durumdayız. Aslında Avrupa’nın krizi bizi hem etkiledi hem etkilemedi diyebilirim. Krize rağmen yeni kurulan firmalar oldu. Bunları bazen biz sırtımızda taşıdık. Bazen onlar bizi sırtında taşıdı ve şu andaki duruma geldik. Ancak Avrupa’nın krizi bizi ödemeler konusunda çok etkiledi. Ürün verdiğimiz bir çok firma ödeme konusunda gecikmeler yaşadı. Biz bu konuda biraz esnek davrandık ve sorunu bu şekilde aşmaya çalıştık. Türkiye’de gerektiğinden fazla ithalatta söz konusu. Arz fazlası olduğunu söyleyebiliriz. Tüm bunlara karşın bir şekilde piyasa dönüyor ve kapatan çok firma görmüyoruz.
Silkar Endaş olarak Türkiye’de nasıl bir pazarlama ağı oluşturdunuz?
Yukarıda da söylediğim gibi Türkiye genelinde yetmişin üzerinde bayimiz bulunuyor. Genel rulman satışımızı bayiler üzerinden gerçekleştiriyoruz. Distribütörlerimizi sürekli destekliyoruz. Ayrıca büyük holdinglerle ihale usulü direkt olarak da çalışıyoruz. Bayilerimizin karşılayamayacağı sayıda rulman taleplerinde fiyat teklifi veriyoruz ve bu şekilde satışımızı gerçekleştiriyoruz.
Bizim sorularımız bitti. Sizin son olarak söylemek istedikleriniz neler?
Silkar Endaş yalnızca ticaret yapan bir kurum değil aynı zamanda bilimsel gelişim ve kalkınmaya büyük önem veren bir kurum. Çıkardığımız cep katalogunu Makine mühendisliği okuyan öğrencilerimize ücretsiz dağıtıyoruz. 12. Baskısı yapılan katalog; 200 bin civarında dağıtıldı. Bu katalogda rulman hakkında teknik tüm bilgileri de bulabilirsiniz. Ayrıca rulman konusunda seminerler veriyoruz. Eğitime ve bilime çok önem veriyoruz. Sektöre de Silkar Endaş olarak yenilikler getirdik ve getirmeye devam ediyoruz.
Elçin Değirmen Makine Yüksek Mühendisi ve 1985 Yılında Silkar Endaş’da pazarlama mühendisi olarak göreve başladı. Bu dönem ‘Türkiye’de pazarlama mühendisine gerek var mı, yok mu ?’ tartışmalarının olduğu bir dönemdi. Alman FAG Firmasının da isteğiyle pazarlama mühendisi olarak göreve başladı. Bu süreçte pazarlama mühendisine tüm firmaların ihtiyacı olduğu kanıtlandı ve diğer firmalar Silkar Endaş’ı takip etti. Şu anda Silkar Endaş Pazarlama Müdürü olarak görev yapıyor.
Silkar’la başlayıp Endaş’la devam eden bir süreçte; rulman sektöründe lider konumda olan firmalardan birisi oluğumuzu söyleyebiliriz. Türkiye geneline yayılmış yetmiş bayi ile satışımızı organize ediyoruz. Yalnızca FAG değil; İNA ve HBR rulmanlarının Türkiye distribütörlüğün yanı sıra; endüstriyel ekipmanları da Türkiye’ye getiriyoruz. Keçe, kayış, zincir gibi…Sektörde öncü konumumuzu sürdürüyoruz.
Dünyanın gelişmiş ülkeleriyle karşılaştırdığınızda, Türkiye rulman sektöründe dünyanın neresinde?
Türkiye rulman sektöründe sürekli gelişen bir ülke konumunda. Biz ağırlıklı olarak Alman ürünlerini ülkeye getirdiğimiz için onlarla fikir alışverişimiz daha yoğun. Almanlar da Türkiye’deki gelişmeden umutlu. Türkiye’deki pazar artışını dikkatle izliyorlar. Dünyayla karşılaştırdığımızda iyi bir yolda olduğumuzu söyleyebiliriz.
Araştırma gerçekleştirdiğimizde gördük ki; birçok firma piyasadaki ‘merdiven altı’ üretilen ve marka basılan ürünlerden rahatsız. Bu konuda bir çalışma var mı?
Bu tür firmalarla standart rekabet edemiyoruz. Normal bir rekabet ortamı olsa hiç sorun değil. FAG markasının sahibi Schaeffler Grubu bir süre önce bu tarz üretim yapan işletmelere baskınlar düzenletti. Ancak çok verimli olmadı. Sonuç almak zor oluyor ve zaman alıyor. Açıkça söylemek gerekirse biz bu konuda sonuç alındığını düşünmüyoruz. Zaman kaybı yaşıyoruz. Onun için kendi işlerimize yoğunlaşmanın daha yararlı olacağını düşünüyoruz. Bu sorunun çözümünün tüketicinin bilinçlenmesinden geçtiğini biliyoruz. Tüketici, ürününün arkasında duran, sektörde yer edinmiş firmaları tercih ederse sorun kendiliğinden çözülür diye düşünüyorum. Biz tüketiciyi sürekli bilinçlendirmek için seminerler düzenliyoruz. Tüketicilerimizin güvenilir kaynaklardan ürünler almaları için çalışıyoruz.
Geçtiğimiz yılı değerlendirdiğinizde; bu yıl rulman sektöründe nasıl bir tablo görüyorsunuz?
Geçtiğimiz yıl bizim sektörde tam anlamıyla karmaşa içinde geçti diyebiliriz. Ancak rulman hemen hemen tüm sektörlerde kullanılan bir ürün olduğu için, bir sektör gerilese bile diğer sektör atak yapabiliyor. Bizim herkes müşterimiz. Herkesin evinde 15-20 rulman dönüyor. Rulmanın her zaman bir pazarı var. Yukarıda bahsettiğimiz sorunlar çözülürse sektörel anlamda düzgün çalışan firmaların sıkıntı yaşayacağını zannetmiyorum.
Avrupa’nın krizi Türkiye’yi ve rulman sektörünü etkiledi mi?
Türkiye’de rulman üretimi çok sınırlı bu konuda dışa bağımlı durumdayız. Aslında Avrupa’nın krizi bizi hem etkiledi hem etkilemedi diyebilirim. Krize rağmen yeni kurulan firmalar oldu. Bunları bazen biz sırtımızda taşıdık. Bazen onlar bizi sırtında taşıdı ve şu andaki duruma geldik. Ancak Avrupa’nın krizi bizi ödemeler konusunda çok etkiledi. Ürün verdiğimiz bir çok firma ödeme konusunda gecikmeler yaşadı. Biz bu konuda biraz esnek davrandık ve sorunu bu şekilde aşmaya çalıştık. Türkiye’de gerektiğinden fazla ithalatta söz konusu. Arz fazlası olduğunu söyleyebiliriz. Tüm bunlara karşın bir şekilde piyasa dönüyor ve kapatan çok firma görmüyoruz.
Silkar Endaş olarak Türkiye’de nasıl bir pazarlama ağı oluşturdunuz?
Yukarıda da söylediğim gibi Türkiye genelinde yetmişin üzerinde bayimiz bulunuyor. Genel rulman satışımızı bayiler üzerinden gerçekleştiriyoruz. Distribütörlerimizi sürekli destekliyoruz. Ayrıca büyük holdinglerle ihale usulü direkt olarak da çalışıyoruz. Bayilerimizin karşılayamayacağı sayıda rulman taleplerinde fiyat teklifi veriyoruz ve bu şekilde satışımızı gerçekleştiriyoruz.
Bizim sorularımız bitti. Sizin son olarak söylemek istedikleriniz neler?
Silkar Endaş yalnızca ticaret yapan bir kurum değil aynı zamanda bilimsel gelişim ve kalkınmaya büyük önem veren bir kurum. Çıkardığımız cep katalogunu Makine mühendisliği okuyan öğrencilerimize ücretsiz dağıtıyoruz. 12. Baskısı yapılan katalog; 200 bin civarında dağıtıldı. Bu katalogda rulman hakkında teknik tüm bilgileri de bulabilirsiniz. Ayrıca rulman konusunda seminerler veriyoruz. Eğitime ve bilime çok önem veriyoruz. Sektöre de Silkar Endaş olarak yenilikler getirdik ve getirmeye devam ediyoruz.
Elçin Değirmen Makine Yüksek Mühendisi ve 1985 Yılında Silkar Endaş’da pazarlama mühendisi olarak göreve başladı. Bu dönem ‘Türkiye’de pazarlama mühendisine gerek var mı, yok mu ?’ tartışmalarının olduğu bir dönemdi. Alman FAG Firmasının da isteğiyle pazarlama mühendisi olarak göreve başladı. Bu süreçte pazarlama mühendisine tüm firmaların ihtiyacı olduğu kanıtlandı ve diğer firmalar Silkar Endaş’ı takip etti. Şu anda Silkar Endaş Pazarlama Müdürü olarak görev yapıyor.
http://www.haberortak.com/Haber/Soylesi/20022013/Rulmanin-her-zaman-bir-pazari-var.php
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder